Tuesday 19 November 2019

KASHMIR - DELHI APRIL19 PART 4

Delhi Srinagar Rhapsody 4 
Penulis bersama: Rehan Ishak

 “You need to go to ground floor maam, from there to terminal 2”. Masa ni dah tak banyak fikir. Kena cari lah signage sendiri. Jawapan semua mengelirukan 😆 Dengan kekuatan 2 keping roti bakar kami mula menolak bag ke ground floor. Mata liar mencari signage terminal 2 yang masih tak kelihatan. Di hujung bangunan baru nampak satu signage Terminal 2. Travel agent dari tadi asik call tanya kami di mana. 

Bermulalah perjuangan menolak bag sejauh 20 minit lebih perjalanan. Mata kena tengok bawah. Debu tebal takut masuk mata. Sepanjang laluan bau “semerbak” sentiasa menemani. Masa ni teringat dalam teksi tadi. Bukan tepi jalan saja kena pandang-pandang. Dalam teksi pun kena pandang-pandang. Nasib baik sebelum sandar nampak kesan ludah yang sedang mengering 😆 Euwww... kami sampai juga ke Srinagar dengan selamat..harap di sini ujian seterusnya dapat dilalui penuh tawakkal. Yang pasti Tuhan tak mahu kami lupakanNya di sepanjang perjalanan. Satu bab ke bab yang lain menuntut sabar dan Tawakkal yang bukan sedikit.

Sampai Terminal 2, travel agent dah tunggu menyambut kami. Rasanya dia pun cuak takut terlepas flight.. ternyata mereka yang lain pon belum check-in. Kami bertemu semula rakan yang lain. Urusan check in kami berempat malas fikir, cuma serah passport dan pergi ke kaunter bila aci kat kaunter panggil. Lepas tu daahhh..boleh masuk dan cari breakfast/kopi.

Shuttle bus dari terminal ke flight.. Muka happy campur redha yang tinggi...

Perjalanan ke Srinagar hanyalah sekitar 1 jam 15 minit dengan Indigo Air. Smooth flight it 
was. 
Di separuh perjalanan kelihatan hamparan Himalaya yang menakjubkan, penumpang flight seperti kami rengsa nak ambil gambar.

Akhirnya kami selamat tiba di Srinagar Airport. Setelah beberapa lama berputar diatas banjaran. Ada borang registration for Foreign Nationals yang perlu diisi.. 

Keluar dari terminal kami di sambut Shabeer, tour guide di Kashmir. Kami dibawa ke minibus untuk check in di House Boat.

Perjalanan dari airport tak lama sangat, kami sampai di Dhal Lake untuk tujuan check in dan solat. Nampak tak Shabeer gigih bawa beg turun dari bas. Sampai atas bumbung dia panjat.

Our first Shikara Ride..
Anddddd.... The House Boat.
Meriah hokey hiasan dia... Plain? Apa tu?



No comments:

Post a Comment