Tuesday 23 August 2011

oh kcq....thank god

Assalamualaikum

Hari ni nk cite pasal kesyuuran ku... Sesungguhnya Allah Maha Memelihara.... alkisah kereta ku nan nak masuk 2 tahun doh si KCQ tu.... makanya..seperti yang semua sedia maklum bila dh masuk setahun lebih antara benda2 yg sungguh mengerikan adalah bateri keta.... yg biasanya akan buat kita break down nan tersadai di mana2 x leh nk stat keta kena pggl abang2 nan baik hati tolong jump kan keta g cari kedai bateri pasang bateri baru kan? Makanya aku dengan sungguh2 berdoa semoga KCQ x break down kat mana2 dgn aku sensorang ni...sggh manakutkan..... awal2 posa hari tu...KCQ dh mula bunyi kek kek 2-3 kali sebelum start..aku dh syak sesuatu yg tak baik...sesudah bertangguh-tangguh 2-3 kali ...ok pulak dia.... satu Khamis I dan Avi g kuar bandar KT beli tu ni pegi sana sini....pastu g Amway...nak start keta.... pastu bunyi kek kek bertambah..tapi Alhamdullillah masih buleh start.... dah tu??? x reti2 nak g cari kedai bateri.... I pun call abah tanya buleh x g check bateri ni .....pastu abah pun kata g kedai bateri suh dia test.... we all pun berpusing2 di beberapa jalan utama di KT dan akhirnya Avi kata g Pulau Kambing je la.... jalan2 nampak 1 kedai bateri ni kat Pulau Kambing...i pun apa lgi....bagi signal dulu okey....then pulas stereng masuk kedai dan minta Cina kedai tu test.... dia pun pasang la gadget2 yang aku pun x reti la kan...lepas pasang2 semua..dia suruh start keta....then KCQ tak leh stat terus...bateri kong!!!!!! Jawabnya kena tukar bateri baru time2 tu jugak... Alhamdulillah Allah telah selamatkan aku...

No comments:

Post a Comment